کد مطلب:314315 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:333

مجتمع حضرت ابوالفضل العباس در مشهد مقدس
مجتمع حضرت ابی الفضل العباس علیه السلام كه به همت یكی از متدینان و خیران مشهد، آقای حاج حسین كوهستانی احداث گردید.

در سال 1361 شمسی نامبرده مقدار هفت هزار متر مربع از اراضی شخصی خود كه در یكی از محل های مستضعف نشین و پرجمعیت و محتاج به رشد فرهنگی و مذهبی و امور درمانی می باشند واقع در مشهد، اول جاده سرخس، جنب میدان بار رضوی، خیابان امیرآباد، جهت تأسیس مجتمعی عبارت از درمانگاه و مدرسه و مسجد به نام حضرت ابی الفضل علیه السلام اختصاص و با مخارج شخصی خود شروع به ایجاد و با حول و قوه ی الهی در سال 1365 هر سه بنا تمام و بهره برداری از آن آغاز شد.

1. درمانگاه دارای بخش های مختلف درمانی و رادیولوژی و دندانپزشكی و داروخانه با پزشكان عمومی و متخصص صبح و عصر در خدمت بیماران است.

2. مدرسه در دو طبقه ساخته شده و دارای یكصد و سیزده اتاق و مدرس و كتابخانه و آشپزخانه های متعدد و حمام عمومی و سالن های مجهز جهت مراسم اعیاد و سوگواری ها و تأسیسات حرارتی و برودتی است و تا سیصد نفر در این مدرسه به تحصیل عقاید، اخلاق، احكام، صرف، نحو، معانی، بیان، تجوید، و تفسیر قرآن و نهج البلاغه، كلام، اصول، فقه كه نهایتا اتمام رسائل و مكاسب است اشتغال دارند.

اساتید این مدرسه عده ای هستند كه در همین مدرسه به مرتبه مدرسی رسیده اند و عده ای هم با سرویس مدرسه همه روزه حتی روزهای پنج شنبه از مدرسه آیت الله العظمی آقای حاج سید ابوالقاسم خوئی (ره)، دانشگاه رضوی و محل های مختلف دیگر به مدرسه منتقل می شوند و تاكنون عده زیادی از طلاب مدرسه مراحل نهایی خود را طی كرده و در قم و مدرسه نواب، دانشگاه رضویه و مدرسه آیت الله العظمی خوئی (ره) و مراكز دیگر اشتغال به تحصیل و تدریس و ترویج مذهب جعفری دارند.



[ صفحه 178]